Sidevisninger i alt

torsdag den 25. maj 2017

Vel ankommet efter en meget lang tur

Venter på afhentning
Vi blev hentet kl. 5.30 af Kasper, ( Mette og Birgers søn ) Mette og Birger og kørt til lufthavnen. Spiste lidt morgenmad derinde og gik herefter til gaten hvor Merete, min veninde, kom og ønskede god tur ( det kan hun, da hun arbejder derinde )

Vi ankom efter en meget lang tur, nøj hvor var vi trætte.

Alt gik dog som det skulle, men tre fly er for mange.
Først afgang fra København med SAS med en times forsinkelse, fordi vi måtte holde og vente på at få lov til at lette. Men det gik da alligevel og vi ankom til Amsterdam efter en times flyvning, hvor vi roligt kunne gå direkte til næste fly.

Vi skulle nu med United Airlines. Det skulle blive en oplevelse, bare ikke en særlig god én. Det var godt nok et gammelt og brugt fly. Hjemmefra havde vi undersøgt "underholdningsmulighederne", altså hvad der var af film osv.

Det var så ikke muligt. Der sad en lille skærm i sædet foran, som var på størrelse med en stor mobiltelefon. Man kunne ikke vælge film, det kørte bare random, og så kunne man bare se med derfra hvor den var nået...tekster kunne man ikke læse, og man kunne ikke høre hvad der blev sagt fordi maskinen brummede meget højt. Man kunne så se underholdning på sin egen telefon eller tablet, hvis man altså havde Uniteds app på sit apparat...jeg nåede lige at downloade den inden vi lettede fra Amsterdam, men kunne ikke få skidtet til at virke. Så de næsten 9 timers flyvning var lidt af en prøvelse, sove kunne vi heller ikke. Nå, skidt med det, vi var på vej på ferie.

Mad skulle vi jo også have. Det var meget sparsomt, og de havde ikke nok med til alle passagerer. Så Birger og Mette, som sad 2 rækker bag os, måtte nøjes med en vegetarret. Hmmm.... ingen point til United Airlines fra os af.

Landingen i Chicago får heller ikke point, den blev mildest talt smidt ned på landingsbanen. Ganske ubehageligt for den hoppede en ekstra gang.

Nå, men vi kom da ned - og ud af flyet.

Vi skulle gennen imigrationen i Chicago, der kan de godt få point, for det gik temmelig stærkt. Gutten som tjekkede os, var mere gnaven end en som er rigtig gnaven, han skulle måske nok finde sig noget andet at lave. Vores kufferter var allerede klar da vi kom ud, og vi fik den hurtigt tjekket ind til sidste flyvning. Så var der tid til lige at gå lidt rundt i lufthavnen og få lidt at spise, for mæt på flyet var vi ikke blevet.

Efter vi havde spist gik vi mod flyet, vi skulle med toget ud til terminalen, lufthavnen er kæmpestor. Da vi var kommet om bord og fik tilladelse til at lette, tog det også meget lang tid at komme ud til startbanen, den kørte og kørte og endelig var vi ude hvor vi måtte få skub i maskineriet og komme derud af. Vi havde yderliger 4 timers flyvning foran os.

Det gik ok og endelig var vi i Las Vegas.

Ankommet til Las Vegas
Vi fik meget hurtigt vores kufferter og fik fat i en taxi som kørte os ud til Henderson, til Best Western Plus, hvor vi skulle have en enkelt overnatning, før vi kunne hente vores autocamper.

Vi tjekkede ind, gik op og fik et bad og gik så lidt hen ad vejen for at spise på en restaurant. Vi var ikke særlig sultne, mere trætte, men lidt fik vi da ned af de kæmpe portioner.

Kæmpe seasar salad

Gang i selfiestangen
Og her er varmt skulle jeg hilse og sige. 40 grader og temmelig meget vind, som er lige så varm, så det virker som en varmeblæser.

Klokken var vist ikke i nærheden af 22 da vi sov, jeg var så træt at jeg var helt dårlig. Men vi havde altså også rejst i 22 timer.