Sidevisninger i alt

fredag den 26. maj 2017

Mobilhome afhentet og vi er ankommet til Zion, Utah

30 fod - 10 meter - autocamper, lige til at flytte ind i

Vi vågnede tidligt på hotellet. Lå og rullede lidt rundt, tænkte en kort tanke om jeg skulle gå ned og svømme, men tænkte så lige en gang til - og så blev det ikke til noget.

Vi gik på nettet og læste lidt nyheder og skrev hej til dem derhjemme. Fik et dejligt billede af Dittemissen (vores kat), som allerede hyggede sig godt i Bethinas selskab.

Vi hoppede ud i bad og mødtes med Mette og Birger til morgenmad. Inden havde jeg lige været i receptionen og bedt om en taxi til kl. 9.00.

Det var en rigtig lækker morgenbuffet....mums vi stod og bagte vafler...vi er vel på ferie. Skøn kaffe og juice og inden længe var vi klar til afgang.

Taxi chaufføren var en sur en, han havde ikke fået af vide at vi var 4 med 4 kufferter. Vi sagde at vi bare tog en på skødet, så gik det nok. Han sagde bare "I don't care", han sagde han var ligeglad med alt....hmmm...det var da lidt trist. Nå, videre.

Klar til at modtage autocamperen

Ankom til Cruise America og vi fik hutigt udfyldt papirer og vognen blev kørt frem og gennemgået meget kort.
Vi smed kufferterne ind og afsted det gik. Det er godt nok en lang en at komme afsted i. Men vi har gode chauffører med.

Første stop var Walmart hvor vi var i næsten 2 timer. Der var meget som skulle handles ind til vognen. Køleboks, tørrestativ, kaffemaskine osv., og selvfølgelig en masse mad og drikkevarer.

D'herre studerer øl
Det blev til en del og 2 fyldte indkøbsvogne.

Fyldte indkøbsvogne

Vi fik pakket varerne i vognen og kom "on the road", Ud af Henderson og Las Vegas, trafikken var ok og det gik godt for Kim at manøvre det store dyr på vejen.

Vi kom kort ind i Arizona og så ind i Utah. Vi sidder godt i bilen, det er ret afslappet at sidde der bag i, med bord og det hele.

On the road
Inden længe blev landskabet ret så flot. Bjerge i alle mulige formationer og farver.

Det blev til kort frokoststop på Subway i Mesquite.

Resten af turen nød vi bare sceneriet langs vejen.

Ved 19 tiden var vi fremme på pladsen, Zion Canyon Campground. Jeg havde været spændt på om udsigten var som beskrevet og vist på deres hjemmeside. Jeg blev IKKE skuffet. Hold da op et skue at sidde og kigge på.

Stadig flot da det var mørkt
Vi glemte faktisk helt at vi skulle have aftensmad, tror bare vi var mætte fra Subway.
Vi sad og sludrede og pludselig var vi meget trætte. Vi gik til køjs og de andre faldt hurtigt i søvn. Jeg kunne ikke sove og fik skrevet det forrige blogindlæg.

Nu er det morgen. Vi har sove godt allesammen. Det var lidt koldt da vi åbnede døren kl. 6.30, og vi satte os ud. Birger og Kim har sørget for morgenmaden. Birger har lavet havregrød til os alle og Kim serverer dejlig kaffe, mens Mette og jeg skiver blog.

Skøn morgen. Og nu er solen kommet op over bjergvæggen og varmer skønt.

Dagen skal foregå i Zion National Park.