Sidevisninger i alt

tirsdag den 13. juni 2017

Sidste køretur mod Las Vegas

4351 kørte kilometer igennem 8 stater

Ja, vi måtte lige have én dag til hvor vi skulle tidligt op.

Kl. 7 var i ude af sengen, kom i bad og fik morgenmad. Igen tryllede Birger med havregryn og kaffebønner.

Så var det tid til at få tømt skabene og pakket vores ting ned i kufferterne. Vi fik gjort rent og var klar til de sidste 312 km. til Las Vegas depotet.

Birger tog de første hug, det var med tungen lige i munden, for det blæste virkelig kraftigt. Stadig har det ikke været generende når man er udenfor pga. varmen, men når man skal køre med så stor en vogn, med så stor en flade som vinden kan hive i, så er det altså noget af et job. Men vi har været helt trygge med vores 2 chauffører, som har delt de mange kilometer imellem sig.

Kim tog det sidste stykke til Las Vegas. Hele vejen var temmelig kedelig - ørken er ikke det som er mest ophidsende.

Fremme ved Cruise America var de klar til at tage i mod os, bl.a. pga. vi har haft nogle ret store problemer undervejs med vognen. Det vil jeg ikke underholde med her, men kan fortælle at de var helt oppe og vende hos Viceprecidenten, som vi personligt har talt med og fået undskyldning i meget store vendinger, kompensation som kan mærkes og efterfølgende en personlig mail fra ham, hvor han beder os om at kontakte ham personligt hvis vi skal rejse med autocamper igen. De handlede det fint i sidste ende.

Der blev bestilt en Uber taxi til os, og vi blev kørt til Flamingo Hotel på The Strip. Vi fik hurtigt tjekket os ind via " self service". Vi fik værelse på 22. etage, Mette og Birger på 21. Begge værelser med view til Strippen.

Vi kom lige rundt om om selv en halv times tid, og så mødtes vi igen. Vi var sultne, vi havde jo ikke fået frokost. Så ned på en af hotellets restauranter, det blev mexicansk. Fik pladser uden for, hvor der var god stemning. Der var baseball finale mellem Cleveland og Golden State Warriors, så der var drøn på. Vi bestilte mad og drikke. Øl til d´herre og Margaritas til the ladies :-) Der var happy  hour :-)

Efter maden gik vi ud på Strippen og hen til Harrah´s for at høre cakaoke og pianobattle, det er så fedt - fordi de virkelig kan. Her hyggede vi et par timer hvorefter vi gik mod Bellagio for at se springvandet. Det er altid en flot oplevelse, denne gang var ingen undtagelse.

Her er vi jo :-)

Bellagio med søen i forgrunden
Vi gabte lidt i kor og vi gik hjemad, dog skulle Kim og Birger lige forbi Starbucks, de var lige lidt tørstige for sjov. Frappuccino er deres ven :-)

Nu var jeg virkelig også træt, og måske især i mine ben fra turen i går. Og vi glædede os alle til at sove i en seng som ikke gynger fordi det blæser.

Vi lå i sengen og kiggede ud over Ceasars Palace og Strippen fra 22. etage - det er vildt, og ikke noget man sådan lige bliver færdig med.

Fed udsigt fra sengen
I morgen er der atter en Vegas dag.