Sidevisninger i alt

søndag den 11. juni 2017

Turen mod Grand Canyon

Første kig til Grand Canyon med Colorado River i bunden
Det blev hurtigt varmt igen i dag og det blæste stadig ret meget.
Vi kørte ud af Vallyen. Alt er meget tørt og det støver meget. Der er ingen vand i floderne. Vi kørte mod Tuba City, der var temmelig meget trafik. Der løb vilde heste rundt på begge sider af vejen, et underligt syn, men de så tilfredse ud – hvis en hest kan det.

Videre mod Cow Springs, her var der bare øde med øde på.

Der kunne går 15-20 minutter mellem at vi så en bil
Vi var nu kommet ind i en anden tidszone, klokken skiftede lige fra 11.07 til 10. 07. Så var det slut med mountaintime.

Vi nåede Tuba City, og her skulle der igen tankes. Den er meget tørstig, sådan en stor autocamper. 31,3 gallon til 75 $.

Vejen gik lige ud i uendeligheder, men heldigvis skiftede bjergene formation, så var der da lidt at kigge på, for det havde da været trøstesløst i mange mange kilometer. Endelig skulle vi dreje, og så var der sidevind så hele vognen sejlede. Ikke rart, og slet ikke for den som kører. Det var Kim som havde tørnen på denne tur.

Vi nærmede os Grand Canyon og det kunne ses på området. Der var store ”revner” hist og her, så en god forsmag på det som ventede. Vi kom igennem ”tjek point”, igen godt med park passet. Vi kørte til Dessert View, 2100 m over Coloradofloden. Her spiste vi frokost efter at have været ude ved kanten og kigger ud over Canyonen.

Her er rigtig mange kinesere, lige som de andre gange vi her været her. Og jeg er stadig lige forbløffet over hvordan de skiller sig ud. En ting er at de er så forbandede uhøflige, men de klæder sig ud som om der er pest og kolera omkring dem, men "ærmeskånere" og mundbind, og ikke at forglemme deres kæmpehatte, som kan dække Fyn og så deres store sorte solbriller....jeg forstår ganske enkelt ikke ideen.

Kl. 15 kom vi til campingpladsen. Vi pakkede ud og tog en kold øl og lagde lige lidt planer, alt imens en stor elk gik rundt mellem camperene og græssede.

Vi tog schuttelbussen ud til Mather Point ved kanten og gik en tur rundt og nød udsigten. Derfra tog vi atter bussen ud til Village, ved BrightAngel, hvor vi i morgen vil gå et stykke ned i Grand Canyon. Vi inspicerede lige trailen ved at gå en lille ( bitte ) stykke ned, og blev enige om, at den så ok ud til at hike et pænt stykke ned i morgen.

Bussen retur til Marked Place for at få noget hurtigt at spise, vi var ikke så sultne. Fik købt vand og energi til turen i morgen og gik så lige forbi Grand Canyon Lounge, fordi vi have fået af vide at de havde WI-FI, men nej, INGEN net overhovedet heroppe. Underligt når der var helt ude i Monument Valley. Nå, men familien derhjemme ved, at vi til tider ikke kan få adgang til nettet.

Vi gik tilbage til pladsen, hvor vi på vejen mødte en del elks. Vi gjorde vi lige vores rygsække klar med drikke osv.

Det bliver spændende at se hvordan turen i morgen bliver, en ting er sikkert, og det er at det bliver hårdt.
Så nu er det godtnat, så vi kan komme op kl. 6 og få morgenmad og så af sted inden det bliver for varmt.