Sidevisninger i alt

lørdag den 17. juni 2017

Hjemrejsen

Kufferterne klar til afrejse
Kufferterne var pakket, nu én mere end vi ankom med. Men det er en kabinekuffert, så den går med som håndbagage.

Vi mødtes kl. 9 for at få noget morgenmad. Vi havde jo i går fundet et sted på hotellet hvor vi ville spise.


Det blev til dejlig yoghurt, crossiant og en kop kaffe. Det var faktisk dejligt med noget yoghurt med granola igen.

Efter morgenmaden gik vi op og lukkede kufferterne, vejede dem ( selv om vi ikke kunne gøre noget ved det alligevel ) det var sådan lige til stregen. Men vi kunne i værste fald godt lave lidt om på det, hvis de ikke ville tage dem i indtjekningen.
Ned og tjekke ud i selvbetjeningsstanderen, det er sørme nemt og bekvemt. Vi brugte jo de samme standere til indtjekning.

Vi fløj med United til Denver, og herefter overtog Lufthansa

Selvbetjeningstandere
Vi tog schuttlebussen ud til lufthavnen. Nu koster den penge, de andre år har det været en service. 7 $ pr, person. Men nem måde at komme til lufthavnen på. Vi blev sat af i United gaten og fik hurtigt tjekket ind på selvbetjeningsstanderne. Vores kufferter viste sig at veje henholdsvis 200 og 800 gram for meget. Men der var ingen problemer i af få dem afleveret. Det hele gik som fod i hose og vi var hurtigt oppe i afgangshallen.

Kim og Birger gik til Starbucks og fik sig en......frappuccino til en afveksling. Mette og jeg gik rundt og kiggede det sidste i butikkerne.





Flyet var en lille time forsinket og første tur var Las Vegas til Denver. En lille maskine, det var som om, at de havde proppet en masse mennesker ind i en blikdåse.

Ankom til Denver hvor vi ikke havde meget tid til at skifte, og Denver lufthavn er pænt stor. Men det gik og inden længe var vi på vej mod Frankfurt. Vi havde fået nogen rigtig møg pladser. Midt i med 4 sæder, hvor vi sad som sild i en tønde i midten. Eneste formidlende omstændighed var, at der var rigtig gode underholdningsmuligheder på den i øvrigt rigtig gode skærm. 
Desværre blev jeg ret så dårlig efter godt og vel 4 timer ( vi skulle flyve 9 ), jeg havde bare kvalme, som i rigtig meget kvalme. Det er godt nok skidt når man sidder sådan. Jeg måtte ud i gangen, som jo er en mulighed på sådan et 2 etagers fly, og der stod jeg og lavede gymnastiske øvelser og prøvede at få det bedre. Det lykkede nu ikke, og jeg var tæt på at spørge om der var en mulighed for at jeg kunne komme til at ligge ned. Jeg gjorde det nu ikke, men gik retur til min plads og prøvede at falde i søvn. Det lykkedes sådan lidt on and off.


Kun 33 minutter tilbage før vi lander i Frankfurt

Endelig var vi i Frankfurt og jeg kunne komme ud af flyet og få rørt mig og få noget "luft". Mens vi ventede fik jeg mig et æble og en fanta, stadig i håbet om at få det bedre. 

Prøver at få det bedre
Sidste ryk var til København og det var heldigvis kun en times tid vi skulle flyve.

Og så ENDELIG, Touch down!!! Vi var i København og hjemme igen. Hurtigt gennem paskontrollen, som også var selvbetjening og så vupti, meget hurtigt så var vores kufferter der.

Venter på kufferterne
Uden for i ankomsthallen blev vi lige overrasket af Sabina, som var kommet for at sige velkommen hjem. Dejlig overraskelse, og så kørte hun videre.

Kasper, Mette og Birgers søn, kom og hentede os og det tog ikke så længe, trods myldretid, før vi var hjemme i Allerød.

Indenfor tog missen godt imod os, hun virkede slet ikke sur....ha ha

Vi smed kufferterne ind og kørte strakt i Kvickly for at hente lidt mad, bare rugbrød og pålæg ( bla. leverpostej som var savnet ). Tog hjem og fik noget mad, og jeg begyndte at få det bedre.

Så gik jeg igang med at tømme kufferter.....eller rettere sagt kuffert, for jeg kunne ikke få min op ?
Den var gået i baglås, så vi måtte ringe til Neye og spørge hvad pokker vi kunne gøre. De fortalte at vi skulle komme ned med kufferten, så kunne de låse den op og nulstille den. 

Vi valgte at gøre det med det samme, så foretog vi os noget og kunne holde os vågen så længe som muligt. Da vi var tilbage forsatte jeg med at tømme kuffert og satte lidt vask over. Kim var ved at dejse om på sofaen og jeg gik igang med at skrive om den sidste dag i Vegas. Da jeg var færdig klappede jeg pc'en sammen og lagde mig også på sofaen. Ved 23 tiden vækkede Kim mig og spurgte om vi ikke skulle gå i seng - god ide. Da klokken var 03 var jeg færdig med at sove, stod op og satte en vask mere over og gik så i seng igen. Lå lidt og roterede og læste på telefonen. Forsøgte så at falde i søvn igen, det lykkedes mig heldigvis.
Vi vågnede lidt over 10 lørdag formiddag. Så havde vi da også fået sovet i nogle timer. 

Dagen idag, lørdag, er gået fint, uden kriser. Der er blevet vasket mere tøj og Kim har endda cyklet en tur. Birger har været her, så vi kunne få ordnet regnskab. Vi har jo skiftes til at betale de forskellige steder. Nu er klokken 23, og jeg er faktisk ikke træt endnu, så lidt jetlag er der da.

Men snart vil vi gå til køjs og håber at vi sover helt almindenligt til i morgen tidlig. Vi krydser fingre, for at der ikke er så meget jetlag, som der plejer at være.

Det var alt for denne gang. Rigtig mange har læst med, det er dejligt. 
Hvor turen går hen næste gang ved vi ikke endnu, men en ting er sikkert og det er, at der bliver en næste gang.

Ha' det godt der ude og god sommer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar